17/12/2017 06:40
DLA RODZICóW
Informacje dla rodziców
POSTAWY RODZICIELSKIE I ICH WPŁYW NA DZIECI
Charakterystyka młodzieży w wieku gimnazjalnym
OSIĄGNIĘCIA
Konkursy, laureaci
Osiągnięcia sportowe
REKRUTACJA
Oferta na rok szkolny 2016/2017
Zasady rekrutacji 2016/2017r.
kwestionariusz ucznia
kwestionariusz ucznia spoza obwodu szkoly
Nasi Absolwenci
Rocznik 2014
Rocznik 2015
Rocznik 2016
Zielona szkoła tym razem w Szwecji
W tym roku już po raz siódmy wyruszyliśmy, aby zwiedzać Europę. Tym razem zdecydowaliśmy się na jej północ. Naszymi opiekunami byli p. M. Łaganowska oraz p. D. Pikul. Celem wyjazu było przede wszystkim poznanie kultury, tradycji i współczesnego obrazu zwiedzanych państw, zrozumienie odrębności innych narodów , ale też dobra zabawa w gronie rówieśników.
Wyjechaliśmy 4 czerwca prosto do Berlina. Podziwiając jego panoramę z Wieży Telewizyjnej mogliśmy dostrzec różnice w rozwoju obu jego części :Zachodniej i Wschodniej. Program zwiedzania objął jeszcze między innymi Reischstag, Potsdamer Platz, kudam, Pomnik Holocaustu, Bramę Brandenburską, Kolumnę Zwycięstwa. Wieczór spędziliśmy w Szczecinie. Następnego dnia mogliśmy pochodzić po Wałach Chrobrego, spojrzeć na morze z punktu widokowego na wzgórzu Gosań, podziwiać krajobrazy wyspy Wolin. Sześciogodzinna podróż promem w promieniach słońca minęła szybko, jednak kiedy dopłynęliśmy do Trelleborga , pogoda się zmieniła i Szwecja przywitała nas deszczem. Tak samo było następnego dnia w Oslo. Dostrzegliśmy jednak piękno tego miasta. Po wizycie w Muzeum Łodzi Wikingów i Kon Tiki, pojechaliśmy spojrzeć na miasto ze skoczni narciarskiej Holmenkollen. I kiedy wyjrzało na chwilę słoneczko, zawędrowaliśmy do Parku Vigelanda, a następnie Ratusza – miejsca wręczania Pokojowej Nagrody Nobla. Kolejne dni spędziliśmy w Szwecji, gdzie zakwaterowano nas w uroczych domkach na kempingu k.Udevalla. Spacer po Goteborgu, który powitał nas słoneczną pogodą rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Volvo, następnie odbyliśmy podróż w czasie zaglądając do maszynowni i kajut okrętu wojennego , zeszliśmy także pod pokład okrętu podwodnego. Wrażenia niesamowite. Stamtąd do centrum miasta , a tam plac Gustava Adolfa z pomnikiem króla, Ratusz Miejski i Kronhuset- dawny parlament. Kolejny dzień pobytu w Szwecji poświęciliśmy na Zwiedzanie Muzeum Saaba w Trollhattan, śluz na kanale Gota, Centrum Wyrobów Porcelanowych. Mogliśmy zwiedzić Muzeum Jeziora Werner, przejść się uliczkami Lidkoping, zjeść lody i wypić herbatę w jednej z uroczych kawiarenek. Zobaczyliśmy także mieszczący się nad tym, jednym z największych jezior w Europie , zamek Lacko Slott. Siódmy dzień naszej wycieczki spędziliśmy na wybrzeżu Bohuslan, przede wszystkim w zabytkowym kurorcie nadmorskim Lysekil, pięknie położonej miejscowości na cyplu u wejścia do fiordu. Wdrapaliśmy się na skały , aby popatrzeć na morze, z którego wyrastały pojedyncze skały, tworząc bajkowy krajobraz, czy zrobić zdjęcie przy maleńkiej latarence morskiej. Nawet się nie spostrzegliśmy, urzeczeni przepięknymi szwedzkimi krajobrazami, że nadszedł dzień pożegnania z gościnnym krajem. Udaliśmy się w drogę powrotną. Sześć godzin jazdy później i rejs promem, wjechaliśmy do Kopenhagi. Cudowne miasto, które obdarzyło nas niesamowitą atmosferą łączącą historię z nowoczesnością, przywitało nas słonecznie, a spacer po jego przepięknych uliczkach do Placu Ratuszowego i rejs stateczkiem wycieczkowym pozwolą nam zachować w pamięci urok tego miejsca. Zaczęliśmy od przywitania się z Syrenką Kopenhaską, podeszliśmy pod pomnik bogini Gefion ,potem do królowej w jej pałacu Amalienborg, poznaliśmy historię twierdzy Kastellet. Późne popołudnie i wieczór bawiliśmy się w najstarszym w Europie Parku Rozrywki Tivoli.
Jednak nic nie trwa wiecznie i musieliśmy wsiąść do autokaru i wyruszyć w drogę powrotną. Zielona Szkoła dostarczyła nam niezapomnianych wrażeń i na pewno zostaną one w naszych sercach na bardzo długo.
(zdjęcia w Galerii Google na stronie naszego Gimnazjum)